Zmarnowane wakacje – co robić w takiej sytuacji?

Wykupiłeś wycieczkę przez biuro podróży w pięknym hotelu o wysokim standardzie. Po przylocie na miejsce okazuje się jednak, że rzeczywistość sporo odbiega od obrazków w katalogu. Co robić w sytuacji, gdy Twój urlop będzie przez to… zmarnowany? Podpowiadamy!

Odpowiedzialność biura podróży za zaistniałą sytuację

Pamiętaj o tym, że warunki sprzedaży Twojej wycieczki uregulowane są według ustawy z dnia 24 listopada 2017 roku o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. Według niej, organizator (czyli biuro podróży) ponosi odpowiedzialność za wykonanie wykupionych przez Ciebie usług. A więc, jeżeli zwarłeś umowę w danym biurze podróży, to na nim spoczywać będzie odpowiedzialność za wszelakie niedogodności w kwestii m.in.:

– transportu,
– zakwaterowania,
– opieki rezydenta,
– wykupionego wyżywienia,
– itd.

Wakacje niezgodne z ofertą biura podróży

Przyleciałeś do hotelu, gdzie nocleg wykupiłeś w biurze podróży i okazuje się, że zostaniesz zakwaterowany np. w apartamencie o niższym standardzie? A może w hotelu miały być animacje, większy metraż bądź widok na morze z balkonu – a wszystkiego tego na miejscu… zabrakło? Pamiętaj, że za to jak najbardziej przysługuje Tobie rekompensata! O zaistniałej sytuacji należy prędko poinformować organizatora – to on powinien zatroszczyć się o to, by usunąć wszelakie niezgodności. Jeżeli jednak biuro podróży o to nie zadba i Twoje wczasy będą przez to zmarnowane, możesz ubiegać się o należne odszkodowanie , czy zwrot poniesionych wydatków.

Powinieneś pamiętać, że biuro podróży jest zobowiązane do wykonywania tzw. świadczeń zastępczych w przypadku, gdy nie zrealizuje danej części umowy. Biuro nie może obciążać Cię z tego powodu jakimikolwiek kosztami! Wykupiłeś wycieczkę, podczas której nie zrealizowano zawartej w umowie atrakcji? Tutaj również przysługuje Ci rekompensata np. w formie zwiedzania innej atrakcji.

Nie zapominaj, że świadczenie proponowane przez biuro możesz także odrzucić – oczywiście, gdy nie będzie się pokrywać ze świadczeniami wypisanymi w umowie. Gdy świadczenia zastępcze nie będą Ci odpowiadać, warto będzie również wystąpić wówczas o odszkodowanie za zmarnowany urlop.. W tym przypadku, możesz sięgnąć po pomoc AirMoney, która zajmuje się wywalczaniem odszkodowania za zmarnowane wczasy!

Odszkodowanie i zadośćuczynienie za zmarnowany urlop

Odszkodowanie oraz zadośćuczynienie nie są tym samym procesem. Odszkodowanie za zmarnowane wakacje dotyczy bowiem szkody majątkowej – czyli wszelakich strat finansowych, które poniosłeś bądź utraconych przez Ciebie korzyści, które według umowy powinieneś mieć. Zadośćuczynienie jest zaś rekompensatą za szkodę niemajątkową – np. spowodowaną cierpieniem psychicznym (negatywne przeżycia, stres ) z powodu obniżonego standardu pokoju w hotelu czy niskiej jakości wyżywienia. Przez niedogodności nie możesz się zrelaksować lub (co gorsza) zachorowałeś? Zadośćuczynienie to coś, o co powinieneś niezwłocznie ubiegać się od organizatora!

Pamiętaj jednak o tym, że odszkodowanie bądź rekompensata nie będzie Tobie przysługiwać, jeżeli:

a) to Ty ponosisz winę za niezgodności,
b) osoba trzecia ponosi winę za niezgodności (niezwiązana z podpisaną umową),
c) wystąpiły okoliczności nadzwyczajne bądź nieuniknione,
d) minęły 3 lata od momentu zakończenia imprezy turystycznej (wówczas roszczenia się przedawniają).

Odszkodowanie – kiedy możesz go żądać?

Kwota, którą w formie odszkodowania zechcesz zażądać od biura podróży, powinna być uzależniona nie tylko od rodzaju, ale też stopnia niedogodności i okresu ich trwania. Możesz np. żądać obniżenia ceny za całość wycieczki, gdy zostaniesz zakwaterowany w pokoju niższego standardu bądź nie będziesz w nim posiadał danego wyposażenia mimo, iż w umowie zapisane było inaczej. Odszkodowanie powinno zostać wypłacone Tobie niezwłocznie po zgłoszeniu faktu.

Co jednak, gdy biuro podróży opóźnia się z jego wypłaceniem bądź w ogóle odmawia spełnienia tego świadczenia (a to niestety ma miejsce najczęściej)? Warto wówczas zwrócić się o pomoc do AirMoney – wykwalifikowani pracownicy postarają się wywalczyć należne odszkodowanie za Ciebie!

Pamiętaj, że każdy z nas zasługuje na wymarzone wakacje za granicą. Jeżeli więc nie odbyły się one zgodnie z zawartą umową, warto będzie zawalczyć o poniesione straty – zarówno te fizyczne, jak i psychiczne!

Nie zwlekaj – jak najszybciej skontaktuj się z AirMoney i ciesz się uzyskanym odszkodowaniem za zmarnowane wakacje!

Jesteśmy dostępni pod numerem telefonu + 48 733 132 132

Możesz także skontaktować się z nami poprzez wiadomość e-mail,
szczegółowo opisując co wydarzyło się podczas Twoich wakacji, a pozostawało w sprzeczności
z zawartą umową z biurem podróży.

biuro@airmoney.pl

Comments (2)

Marta

AirMoney raz jeszcze dziękujemy Za pomoc! Zakwaterowano nas w pokoju niższej klasy, a jedzenie all inclusive w ogóle takiego nie przypominało.. przynajmniej udało się uzyskać odszkodowanie za zmarnowany urlop. Marta i Jarek

Airmoney

Dziękujemy! Polecamy się!

Comment to Marta Anuluj pisanie odpowiedzi

Kontynuując korzystanie z witryny, zgadzasz się na stosowanie plików cookie. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close