Wykupiłeś wycieczkę przez biuro podróży w pięknym hotelu o wysokim standardzie. Po przylocie na miejsce okazuje się jednak, że rzeczywistość sporo odbiega od obrazków w katalogu. Co robić w sytuacji, gdy Twój urlop będzie przez to… zmarnowany? Podpowiadamy!
Odpowiedzialność biura podróży za zaistniałą sytuację
Pamiętaj o tym, że warunki sprzedaży Twojej wycieczki uregulowane są według ustawy z dnia 24 listopada 2017 roku o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych. Według niej, organizator (czyli biuro podróży) ponosi odpowiedzialność za wykonanie wykupionych przez Ciebie usług. A więc, jeżeli zwarłeś umowę w danym biurze podróży, to na nim spoczywać będzie odpowiedzialność za wszelakie niedogodności w kwestii m.in.:
– transportu,
– zakwaterowania,
– opieki rezydenta,
– wykupionego wyżywienia,
– itd.
Wakacje niezgodne z ofertą biura podróży
Przyleciałeś do hotelu, gdzie nocleg wykupiłeś w biurze podróży i okazuje się, że zostaniesz zakwaterowany np. w apartamencie o niższym standardzie? A może w hotelu miały być animacje, większy metraż bądź widok na morze z balkonu – a wszystkiego tego na miejscu… zabrakło? Pamiętaj, że za to jak najbardziej przysługuje Tobie rekompensata! O zaistniałej sytuacji należy prędko poinformować organizatora – to on powinien zatroszczyć się o to, by usunąć wszelakie niezgodności. Jeżeli jednak biuro podróży o to nie zadba i Twoje wczasy będą przez to zmarnowane, możesz ubiegać się o należne odszkodowanie , czy zwrot poniesionych wydatków.
Powinieneś pamiętać, że biuro podróży jest zobowiązane do wykonywania tzw. świadczeń zastępczych w przypadku, gdy nie zrealizuje danej części umowy. Biuro nie może obciążać Cię z tego powodu jakimikolwiek kosztami! Wykupiłeś wycieczkę, podczas której nie zrealizowano zawartej w umowie atrakcji? Tutaj również przysługuje Ci rekompensata np. w formie zwiedzania innej atrakcji.
Nie zapominaj, że świadczenie proponowane przez biuro możesz także odrzucić – oczywiście, gdy nie będzie się pokrywać ze świadczeniami wypisanymi w umowie. Gdy świadczenia zastępcze nie będą Ci odpowiadać, warto będzie również wystąpić wówczas o odszkodowanie za zmarnowany urlop.. W tym przypadku, możesz sięgnąć po pomoc AirMoney, która zajmuje się wywalczaniem odszkodowania za zmarnowane wczasy!
Odszkodowanie i zadośćuczynienie za zmarnowany urlop
Odszkodowanie oraz zadośćuczynienie nie są tym samym procesem. Odszkodowanie za zmarnowane wakacje dotyczy bowiem szkody majątkowej – czyli wszelakich strat finansowych, które poniosłeś bądź utraconych przez Ciebie korzyści, które według umowy powinieneś mieć. Zadośćuczynienie jest zaś rekompensatą za szkodę niemajątkową – np. spowodowaną cierpieniem psychicznym (negatywne przeżycia, stres ) z powodu obniżonego standardu pokoju w hotelu czy niskiej jakości wyżywienia. Przez niedogodności nie możesz się zrelaksować lub (co gorsza) zachorowałeś? Zadośćuczynienie to coś, o co powinieneś niezwłocznie ubiegać się od organizatora!
Pamiętaj jednak o tym, że odszkodowanie bądź rekompensata nie będzie Tobie przysługiwać, jeżeli:
a) to Ty ponosisz winę za niezgodności,
b) osoba trzecia ponosi winę za niezgodności (niezwiązana z podpisaną umową),
c) wystąpiły okoliczności nadzwyczajne bądź nieuniknione,
d) minęły 3 lata od momentu zakończenia imprezy turystycznej (wówczas roszczenia się przedawniają).
Odszkodowanie – kiedy możesz go żądać?
Kwota, którą w formie odszkodowania zechcesz zażądać od biura podróży, powinna być uzależniona nie tylko od rodzaju, ale też stopnia niedogodności i okresu ich trwania. Możesz np. żądać obniżenia ceny za całość wycieczki, gdy zostaniesz zakwaterowany w pokoju niższego standardu bądź nie będziesz w nim posiadał danego wyposażenia mimo, iż w umowie zapisane było inaczej. Odszkodowanie powinno zostać wypłacone Tobie niezwłocznie po zgłoszeniu faktu.
Co jednak, gdy biuro podróży opóźnia się z jego wypłaceniem bądź w ogóle odmawia spełnienia tego świadczenia (a to niestety ma miejsce najczęściej)? Warto wówczas zwrócić się o pomoc do AirMoney – wykwalifikowani pracownicy postarają się wywalczyć należne odszkodowanie za Ciebie!
Pamiętaj, że każdy z nas zasługuje na wymarzone wakacje za granicą. Jeżeli więc nie odbyły się one zgodnie z zawartą umową, warto będzie zawalczyć o poniesione straty – zarówno te fizyczne, jak i psychiczne!
Nie zwlekaj – jak najszybciej skontaktuj się z AirMoney i ciesz się uzyskanym odszkodowaniem za zmarnowane wakacje!
Jesteśmy dostępni pod numerem telefonu + 48 733 132 132
Możesz także skontaktować się z nami poprzez wiadomość e-mail,
szczegółowo opisując co wydarzyło się podczas Twoich wakacji, a pozostawało w sprzeczności
z zawartą umową z biurem podróży.
biuro@airmoney.pl
AirMoney raz jeszcze dziękujemy Za pomoc! Zakwaterowano nas w pokoju niższej klasy, a jedzenie all inclusive w ogóle takiego nie przypominało.. przynajmniej udało się uzyskać odszkodowanie za zmarnowany urlop. Marta i Jarek
Dziękujemy! Polecamy się!