Zgubiony / uszkodzony bagaż

Odszkodowanie za zagubiony bagaż

Podczas Twojej podróży samolotem, odpowiedzialność za bagaż podróżny spoczywa na liniach lotniczych, którym go powierzyłeś. Podlega pod nią zarówno zagubienie, jak i zniszczenie czy opóźnienie. Sprawdź, kiedy i jak możesz ubiegać się o odszkodowanie za zagubiony lub zniszczony bagaż.

Podróż samolotem często wiąże się ze sporym stresem. Nieraz zdarza się, że pasażer zdąży na kolejny samolot w ramach przesiadki, ale jego plecak – już nie, co skutkuje zaginięciem w drodze. Problemy z podręczną walizką są równie powszechne, jak te związane z transportem bagażu rejestrowanego. Może zdarzyć się, że zostanie on zgubiony przez linię lotniczą, co generuje spore problemy – zwłaszcza jeśli na przykład podróżujesz służbowo, a w środku zostały wszystkie Twoje formalne ubrania. Możesz również znaleźć się w sytuacji, gdy bagaż ulegnie uszkodzeniu podczas transportu. Przewożenie walizek z i do łuku bagażowego często skutkuje naruszeniami ich struktury i może przyczynić się do destrukcji znajdujących się w środku przedmiotów. Te wrażliwe oczywiście należy odpowiednio zabezpieczyć, wyściełając wnętrze i opakowując zewnętrzną część folią. Może to jednak nie wystarczyć. Nawet jeśli nie zabezpieczyłeś bagażu w szczególny sposób, możesz pociągnąć przewoźnika do odpowiedzialności, gdy doszło do uszkodzenia.

Co należy zrobić w takim przypadku? Gdy stwierdzisz jego zagubienie lub zniszczenie, niezwłocznie udaj się do odpowiedniego stanowiska na lotnisku i wypełnij wniosek niezgodności bagażowej PIR (Property Irregularity Report). Dzięki temu uzyskasz numer referencyjny, niezbędny w dalszym procesie reklamacyjnym. Gdy bagaż ulegnie zagubieniu bądź zniszczeniu podczas podróży w USA lub Europie, możesz liczyć na odszkodowanie, nawet jeśli nie był on ubezpieczony. Pamiętaj o tym, aby zachować wszystkie dane.

Odszkodowanie za zniszczony bagaż

Dysponując protokołem szkody PIR, możesz ubiegać się o rekompensatę. Przysługuje Ci ona również, gdy bagaż jest opóźniony. Fakt ten musisz zgłosić u przewoźnika w ciągu 21 dni, choć najlepiej zrobić to od razu po przylocie do miejsca docelowego. W międzyczasie powinieneś zbierać wszystkie rachunki, poświadczające zakup niezbędnych rzeczy w związku z opóźnieniem bagażu. Okazując je później przewoźnikowi, możesz liczyć na zwrot poniesionych kosztów. W formularzu musisz także podać adres, na który powinna zostać zwrócona zguba, jeśli się odnajdzie. Jeżeli nie nastąpi to w ciągu 30 dni, bagaż zostanie uznany za zaginiony. Warunki przyznawania odszkodowania za zgubiony i zniszczony bagaż określa Konwencja Montrealska. Ustaloną w niej maksymalną kwotą rekompensaty jest równowartość 4900 zł. Przy składaniu reklamacji konieczne jest uwzględnienie wyceny jego zawartości.

Jeśli potrzebujesz pomocy przy dochodzeniu rekompensaty, skontaktuj się z AirMoney. Pomożemy Ci w procesie reklamacyjnym i uzyskiwaniu odszkodowania. Nasi specjaliści doskonale znają przepisy określone w Konwencji Montrealskiej, która reguluje kwestie odszkodowania za zgubiony i zniszczony bagaż. Dzięki temu są w stanie szybko i profesjonalnie przeprowadzić postępowanie reklamacyjne, pomagając Ci osiągnąć sukces. Zapraszamy do skorzystania z naszych usług. Gwarantujemy najwyższy poziom profesjonalizmu i skuteczność, dzięki której nasi Klienci uzyskują 100% należnej im kwoty.

Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!

Kontynuując korzystanie z witryny, zgadzasz się na stosowanie plików cookie. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close