Odszkodowania

Odszkodowanie od biura podróży

Często zdarza się, że warunki na urlopie są poniżej oczekiwanego standardu, a zatem są niezgodne z zawartą umową. Jednak niedogodności, takie jak pokój o niższym standardzie bądź brak zaplanowanej wycieczki w trakcie pobytu, jak wszystkie usługi, może obejmować reklamacja. Należy ją zgłosić do rezydenta biura podróży lub siedziby organizatora do 30 dni od zakończenia wakacji. Biuro podróży może wypłacić nam zwrot części kosztów za poniesione szkody materialne. Jednak często bywają one trudne do uzyskania. Jeśli nie masz czasu na pisanie skarg, to rekomendujemy nasze usługi związane ze skutecznym egzekwowaniem należnego odszkodowania. Oczywiście, jak w każdym takim przypadku, należy mieć dowody, by domagać się swoich roszczeń. Przydatne będą zdjęcia, a koniecznie należy zachować rachunki, potwierdzające poniesione koszty. Jeśli chodzi o odszkodowanie, to jego wysokość może być ustalona w sądzie na podstawie tzw. Karty Frankfurckiej. Jednak już na etapie reklamacji można posłużyć zawartymi w niej widełkami, na podstawie których np. za zarobaczony pokój można uzyskać do 50% zwrotu poniesionych kosztów. Uzyskamy dla Ciebie odszkodowanie od biura podróży – skontaktuj się z AirMoney, opisz swoją sprawę i czekaj na kontakt z naszej strony. Oczywiście możesz ubiegać się również o rekompensatę za opóźniony lot, który de facto skraca Twoje wakacje o kilka godzin. 

Rekompensata i zwrot kosztów za opóźniony lot 

Korzystając z usług airmoney.pl, możesz uzyskać również zwrot kosztów za opóźniony lub odwołany lot bądź odmowę wejścia na pokład od linii lotniczych. Często zdarza się, że w wyniku opóźnienia można nie zdążyć na kolejny samolot. Zdaniem TSUE istotne jest, aby loty łączone objęte były jedną rezerwacją. Zakres zastosowania przepisów rozporządzenia nie zależy jednak od tego, czy międzylądowanie odbyło się w państwie członkowskim ani od tego, czy nastąpiła zmiana samolotu. Choć obsługa lotniska ma za zadanie zapewnić kartę pokładową na najbliższy lot, to jeśli na miejsce docelowe dotrze się później, niż było to planowane, można wnioskować do przewoźnika o zwrot pieniędzy. Oczywiście należy pamiętać, że jeżeli powodem opóźnienia lotu  nie jest błąd linii lotniczych, to mogą one odstąpić od wypłaty roszczeń. Taka sytuacja występuje w przypadku złych warunków meteorologicznych bądź zamknięcia strefy powietrznej z powodów politycznych. Jednak, gdy mamy do czynienia z tzw. lotem rotacyjnym, gdzie ta sama maszyna ma obsługiwać inny rejs z lotniska docelowego, pasażerowie, którzy na niego oczekują, mogą domagać się rekompensaty. Zatem koniecznie należy sprawdzić, czy jeden samolot nie miał dwóch lotów w krótkim odstępie czasu.  

Stawki odszkodowań są ustalone z góry na podstawie Rozporządzenia WE 261/2004. Wysokość odszkodowania uzależniona jest od odległości dzielącej port wylotu od portu docelowego. Istone jest to, że w przypadku wszystkich przewoźników (linii tradycyjnych, niskokosztowych i czarterów) obowiązują takie same zasady, bez względu na cenę biletu, klasę podróży i klasę rezerwacyjną.

Stawki odszkodowań są ustalone z góry na podstawie Rozporządzenia WE 261/2004. Wysokość odszkodowania uzależniona jest od odległości dzielącej port wylotu od portu docelowego.

I tak za opóźnienie w miejscu docelowym dłuższym niż trzy godziny, odmowę wejścia na pokład lub odwołany lot, należy się pasażerom rekompensata (od osoby) w wysokości:

  • 250 euro – dla lotów na dystansie do 1500 km;
  • 400 euro – dla lotów na dystansie od 1500 km do 3500 km (również dla lotów powyżej 3500 km w sytuacji, gdy każde z lotnisk – zarówno port startu, jak i port lądowania – znajduje się na terenie Unii Europejskiej);
  • 600 euro – dla lotów na dystansie powyżej 3500 km (w sytuacji, gdy przynajmniej jedno z lotnisk – port startu lub port lądowania – znajduje się poza terenem Unii Europejskiej).

Należy pamiętać o tym, że przewoźnik może zredukować o 50% wysokość odszkodowania za opóźniony lot w sytuacji, gdy dotarcie do celu podróży, zaoferowanym, alternatywnym lotem, mieściło się w następujących ramach czasowych:  

  • do dwóch godzin – w przypadku lotów do 1500 km;
  • do trzech godzin – na dystansie od 1500 do 3500 km;
  • do czterech godzin – na dystansie powyżej 3500 km.

O zwrot kosztów od przewoźnika lotniczego pasażer może wnioskować również wtedy, gdy zamiast miejsca w klasie wyższej został przeniesiony do klasy niższej. W tym przypadku powinien otrzymać:

  • 30% zwrotu kosztów – dla lotów na dystansie do 1500 km;
  • 50% zwrotu kosztów – dla lotów na dystansie od 1500 do 3500 km;
  • 75% zwrotu kosztów – dla lotów powyżej 3500 km, gdy jedno z lotnisk znajduje się poza terenem Unii Europejskiej.

Pamiętaj:

  • Zachowaj wszelkie dokumenty podróży –bilet, kartę pokładową lub potwierdzenie rezerwacji biletu oraz wszelkie potwierdzenia wydatków w związku z opóźnionym lub odwołanym lotem. Bardzo często te informacje są zapisane na Twoim e-mailu, czy koncie użytkownika w danej linii lotniczej.
  • Nie akceptuj i nie podpisuj żadnej ugody z liniami lotniczymi lub biurem podróży – są to często postanowienia mniej korzystne dla Ciebie! Nie zgadzaj się także na wszelkie vouchery.
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!

Kontynuując korzystanie z witryny, zgadzasz się na stosowanie plików cookie. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close